Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Egészség a teljesség érdekében

Légzés:

Folyamatos, felületes légzés. Lehet gyorsabban, csak minél felületesebben. 5-10 perc alatt hozzászokik az ember, és úgy tűnik, mintha nem is venne levegőt.
Folyamatos azt jelenti, hogy nincs szünet kilégzés és belégzés között.
Naponta 20-30 perc. Akár több részletben is.

A vér széndioxid tartalma növekszik, aminek nyugtató hatása van. A sejtek co2 tartalma lassabban változik, ezért szükséges a napi rendszeres gyakorlás. Ha a sejtekben magas a co2 tartalom, akkor sokkal hatékonyabban képesek az oxigén felvételére.
Valójában hozzá szoktatjuk magunkat az oxigénhiányos állapothoz. A szervezet pedig alkalmazkodik.

A fizikai magyarázatot ismerve, könnyebben érthetővé válik, hogy minél magasabb a sejtek co2 tartalma, annál nagyobb energiaszinten van a szervezet. Az energiaszint növelésével, pedig a betegségek nem jelennek meg a testben. Minden betegségnek megvan a hozzátartozó energiaszint, ami alatt képes a szervezetre hatással lenni.
 

20 mp felett: tüdőbetegségek
30 mp felett: emésztőrendszer, orr-gége
40 mp felett: vese, máj, ízületek, urogenitális és hormonális panaszok, immunrendszer, allergia, daganatok
60 mp felett: idegrendszer: epilepszia, szklerózis, agy-koponya traumák
 

Minden emberben megvan, a rá jellemző képlet, hogy melyik betegségre mennyire hajlamos. Ezeket örökölte, benne van a génjeiben. Attól függ, hogy melyik jelenik meg fizikailag, hogy milyen módon él.
Ha nincs harmóniában a rá jellemző adottságokkal, akkor a betegségek nagyobb szerepet kapnak, ha harmóniában van, akkor egészséges, és mondhatjuk, hogy magas energiaszinten van.

Az energiaszint könnyen lemérhető a légzésszünet vizsgálatával.
Nyugodt állapotban (nem futás után), egy közepes levegővétel után kifújjuk a levegőt, és kint tartjuk ameddig kényelmes.
Nem kell erőlködni, az első levegővételi ingert kell figyelni. Minél tovább bírjuk annál nagyobb energiaszinten vagyunk.
Ez fizikailag is könnyen magyarázható, hiszen az agy fogyasztja a legtöbb oxigént. Ha nagyon pörög, ideges az illető, alacsony az energiaszint.

Ha valaki rendszeresen, naponta 20-30 percig végzi a felületes légzést, akkor pár hét, alatt is sokat tud fejlődni.
Az energiaszintek általában 10 másodpercenként szoktak növekedni. Az ember energiaszintje is csomagokban emelkedik.

Víz:

Köztudott, hogy a vízháztartás rendkívül fontos az egészség megőrzése érdekében. Naponta 2-3 liter víz elfogyasztása javasolt.
Ennek körülményeiről viszont általában nem esik szó.
A 2-3 liter, a tiszta vízre vonatkozik. Ez azt jelenti, hogy az étellel összekeveredett mennyiség, az nem számít bele. Evés után kb.2-2½ óra alatt ürül ki a gyomor. Ez után célszerű a vizet inni. A víznek is kell idő amíg felszívódik, úgyhogy csak az étkezés előtt fél órával megivott víz számít bele a kívánt mennyiségbe.
Lehet inni bármit, csak a folyadékpótlásra szánt vízzel ne keverjük össze se étellel, se itallal, sőt széndioxiddal se. A legjobb ha tiszta gyomorba tiszta víz kerül.

Ezt követve, kialakul egy szabályos napi étkezési rend, ami magában is nagyon egészséges. Összerendezi az ember napját, és a szervezetnek is könnyebb dolga van. 7 kor kelve, háromszori étkezés esetén:

7 h → 5dl víz
½8 - 8h → reggeli
10.30 - 12.30h → 7dl víz
13 - 14h → ebéd
16.30 - 18.30h → 7dl víz
19 - 20h → vacsora
22.30h-tól → 7dl víz

Persze ez csak egy példa. Mindenki a maga életviteléhez tudja igazítani, az alapelvek szerint.

Nagyon gyors javulás érhető el vele. Izületi problémákra, pár nap alatt is jó hatással van. Bőr, haj, körmök pl. pattanások, zsíros vagy száraz bőr, egy hét alatt is rendbe tud jönni. A keringési rendszer, és a vérnyomásproblémák többnyire a vízháztartással vannak összefüggésben.

Ezoterikus szemmel nézve, az ember különválasztja az érzelmeket(folyadék) a fizikai világtól(szilárd). Az érzelmeket magába, csak tiszta formában viszi be. Ezáltal tisztul az asztrális aurája, és ez hatással van a fizikai test egészségére. Ha az embert nem ragadják el az érzelmei, akkor helyes döntéseket tud hozni, és így az élete is jobban fog alakulni. Tiszta testbe, tiszta érzelmekkel sokkal könnyebb a szellemi dolgokat tisztán látni.

"Ami benned nincs, az nem hat rád."

Külön külön is nagyon nagy hatása van mindegyiknek, de a légzésgyakorlattal együtt, felerősítik egymás hatását.
Ha már jó ideje nem sikerült energiaszintet lépni, akkor célszerű rásegíteni egy kicsit a vízzel, vagy böjttel.

Étel:

A táplálkozással kapcsolatban is az energiatakarékosságot emelnénk ki. Minék kevesebb energiába kerüljön a szervezetnek az étel feldolgozása. Ehhez pár hasznos tanács:

Helyezzük előtérbe a könnyen emészthető ételeket
A fehérjét és a szénhidrátokat ne fogyasszuk együtt
Sav-bázis egyensúly
Böjt

A fehérjék megemésztéséhez főleg savas környezetre van szükség, míg a szénhidrátokhoz lúgos. Ezek keverése esetén az emésztés nem lesz megfelelő, és túl sok energiába kerül.
Ez azt jelenti, hogy a kenyér és tésztaféléket nem jó együtt enni a húsokkal, viszont mindegyik jól megy a zöldségekhez, és a gyümölcsökhöz. A zsiradékok szintén jól kombinálhatóak mind a két típussal.

A sav-bázis egyensúly a szervezetben, jól tükrözi, hogy az elfogyasztott ételek aránya, melyik oldalra billent el. Sajnos a magyar étkezési szokások mellett, az emberek többsége erősen savas. Sokféle sémát próbálnak kialakítani, de az igazi megbízható, ha mindenki maga ellenőrzi, hogy melyik étel milyen hatással van a szervezetére. A vizelet ph-értékét, lakmuszpapírral könnyű ellenőrizni. Ha naplót vezetünk az étkezésről, és a vizelet ph-értékéből, akkor kiderül, hogy melyik étel milyen hatással van ránk.

Ha túl savas a szervezetünk, akkor több lúgosító ételt kell ennünk, ha pedig lúgos, akkor savasítót.

Figyelembe kell venni, hogy van a szervezetnek, egy egészséges ph ingadozása, miszerint reggel inkább savas, délután és este inkább lúgos. Ez viszont a napló vezetésével ki fog derülni.

A böjt fantasztikus hatásait, nagyon sok könyvben lehet olvasni. Ki kell próbálni.
Ha valaki számára a léböjt túlzottan intenzívnek tűnik, akkor próbálja ki a zab böjtöt. Zabpehely, zabkorpa, nyersen vagy vízben főzve.
Lehet naranccsal vagy más gyümölccsel, a lényeg a könnyű egysíkú táplálkozás. A másik fontos, hogy legalább 3-4 napot csinálja az ember, hogy a kellemes hatásait is megtapasztalja, ne csak az éhezést. Ennyi idő után már nem éhes az ember, és ez nagyon szabad és könnyű érzés.
A javasolt idő 10-14 nap.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.